2019-06-18 06:40:18
Nawigacja
Aktualnie online
· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 114
· Najnowszy użytkownik: MZawaa
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Oscar Carpnter
· Lucie bleedin' Miller!
· Skojarzenia :)
· Propozycja - wyprawy...
· Liczymy do Miliona
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Zobacz temat
forum.szkola-magii.pl » Organizacyjne » Regulamin
 Drukuj temat
Regulamin czatu klimatycznego
Dyrektor
I. Postanowienia ogólne:

1. Czat klimatyczny to miejsce, gdzie gracz wciela się w rolę wykreowanej przez siebie postaci (tylko i wyłącznie w świecie Harry`ego Pottera) i w dowolny sposób kieruje jej losami, wchodząc w interakcje z innymi grającymi.
2. Na czacie klimatycznym obowiązuje również regulamin czatu ogólnego.
3. Aby pisać na czacie klimatycznym - gracz musi posiadać wypełnioną Kartę Postaci, zaakceptowaną przez rangowego.
4. Czas klimatyczny płynie od 5 tomu HP. Uznajemy, że historia poszła własnym torem i nie została uśmiercona żadna z postaci kanonicznych.
5. Każdy post powinien zawierać opis co zrobiła dana postać (używając * *).
6. Postacie klimatyczne nie mogą nosić nazwisk ważnych kanonicznych postaci z książki ani być z nimi powiązane bliskimi więzami krwi.
7. Żaden użytkownik nie ma prawa zakładać własnej frakcji, organizacji, stowarzyszenia, ruchu, klubu, koła, bractwa, zrzeszenia itp. bez wcześniejszej zgody wszystkich rangowych oraz ustalenia fabuły i stronnictwa tej grupy.

II. Obowiązuje zakaz:

1. Stosowania emotikonów zarówno w formie graficznej (xD), jak i słownej (iks de).
2. Robienia offtopu. Wszelkie ustalenia co do treści klimatu należy ustalać w wiadomościach prywatnych (sowy, szept) lub na komunikatorach typu gg czy skype.
3. Wklejania jakichkolwiek linków.
4. Munczowania (Twoja postać nie jest niezniszczalna ani niezwyciężona, nie może też używać mocy/zdolności innych niż z książek, gier czy filmów HP. Nie może też rozmawiać ze zwierzętami, wprowadzać postaci innych ras niezgodnych z kanonem HP, itd.).
5. Scen erotycznych, wulgarnych oraz krwawych - na czacie znajdują się także osoby niepełnoletnie: po godzinie 22.00 dozwolone z umiarem i rozsądkiem.
6. Wprowadzania do zamku innych zwierząt niż koty, ropuchy, szczury czy sowy. Magiczne stworzenia (takie jak feniksy, hipogryfy czy testrale) mogą być trzymane w szkole tylko i wyłącznie przez gajowego lub nauczyciela ONMS.
7. Jeśli napisałeś/aś wyraźnie, że Twoja postać umarła, nie możesz jej wskrzesić, tak samo jak nikt bez Twojej zgody nie może jej uśmiercić. Postać jednakże może powrócić jako duch. Dodatkowo musi to zostać zapisane w nekrologach wraz z powodem zgonu na forum.
8. Teleportacji przez osoby, których postaci nie ukończyły 16 lat
9. Używania zmieniacza czasu, teleportacji (jeżeli jesteś w Zakazanym Lesie i chcesz się teleportować, musisz zaznaczyć, że jesteś poza terenem szkoły) oraz świstoklików na terenie Hogwartu.
10. Używania mugolskich sprzętów elektronicznych (wyjątek stanowią radia magiczne, które są w każdym salonie wspólnym, gramofony i instrumenty nie wymagające podłączenia do sieci elektrycznej).
11. Używania zaklęć niewybaczalnych (na terenie zamku i przez osoby, które nie ukończyły 18 lat), klątw, zaklęć starożytnych oraz używania broni białej w pojedynku z innymi uczniami.
12. Decydowania za innego gracza, co dzieje się z jego postacią (szczególnie jeśli chodzi o pojedynki). Zakazuje się również wcinania się w rozgrywkę innych graczy bez ich zgody.
13. Nie dostosowania znajomości zaklęć oraz umiejętności magicznych do wieku postaci. Pamiętajmy, że pierwszoklasista nie będzie w stanie rzucić np. zaklęcia Patronusa.
14. Palenia na terenie zamku. Można palić poza nim, ale jeśli postać ukończyła 17 lat.
15. Spożywania alkoholu w ilościach przekraczających ludzkie możliwości oraz nieustannego 'zalewania się w trupa'. Dodatkowo zabrania się również używania narkotyków na terenie Hogwartu, ale również i ich sprzedawania, oddawania, itp.
16. Niszczenia Horcruxów, mimo zdobytej wiedzy na ich temat przez uczniów i absolwentów.
17. Zajmowania przez postać wysokich oraz mogących wpływać na inne postacie pozycji w świecie magicznym, tj.: Minister Magii, Nauczyciel itd.
18. Korzystania z magicznych środków transportu (typu: samochody, motocykle, itp.) na terenie szkoły. Jeśli postać ma ukończone 18 lat może używać owych środków, poza terenem szkoły. (UWAGA: Na terenie Wielkiej Brytanii postać mająca 16 lat może używać skutera, siedemnastolatek samochodu, a dużego motocyklu od 21 roku życia.).
19. Zajmowania na wyłączność Pokoju Życzeń.
20. Przebywania w dormitoriach innych niż własne (chyba, że zostaną do nich zaproszeni i wprowadzeni; wyjątek: chłopcy nie mogą przebywać w pokojach dziewcząt).
21. Posiadania jakichkolwiek dzieci. Dopuszcza się możliwość zaręczyn i ślubu tylko wśród uczniów ostatniej klasy i absolwentów.
22. Zarówno uczniom jak i absolwentom zabrania się używania Insygniów Śmierci a także innych przedmiotów z HP, które nie były powszechnie dostępne.


III. Dodatkowe zasady:

1. Dokładnie zaznaczaj w jakim miejscu przebywasz i staraj się zwracać uwagę na to, czy inni gracze również nie prowadzą w nim swojej fabuły, by nawzajem sobie nie przeszkadzać. Zwracaj uwagę na to, że nie możesz słyszeć/widzieć postaci znajdujących się w innym pomieszczeniu lub po prostu poza pomieszczeniem, w którym przebywasz (wyjątkiem jest wyglądanie przez okno, ale i tu trzeba brać pod uwagę różnicę odległości: trzeba mieć tak zwany zmysł przestrzenny).
a) PWG- Wieża Gryfonów znajduje się na siódmym piętrze, wejście do środka znajduje się za olbrzymim obrazem przedstawiającym Grubą Damę
Fajne PWK- Znajduje się w wieży zachodniej, drzwi bez klamki i dziurki od klucza, jedynie z kołatką w kształcie orła, nie ma hasła, trzeba odpowiedzieć poprawnie na pytanie. Orzeł wpuści do środka jedynie tego ucznia, który dobrze odpowie na pytanie.
c) PWP- Znajduje się w lochach, nieopodal kuchni za obrazem przedstawiającym misę z owocami. By wejść do środka należy połaskotać gruszkę.
d) PWŚ- Znajduje się w lochach, pod jeziorem. Wejściem jest kamienna ściana, tylko ślizgoni wiedzą, w którym dokładnie miejscu się znajduje.
2. Nie ma konieczności pisania całej formuły zaklęcia. Możecie używać lekkich zaklęć (zaklęcie przywołujące), możecie także za pomocą zaklęcia (przykładowo) zapakować kufer. Jednakże w każdej bitwie, w każdym pojedynku obowiązuje albo formuła albo DOKŁADNY opis zaklęcia, dajmy na to:
*z różdżki wystrzeliło zielone światło, zwiastujące najgorsze - śmierć. Pomknęło w kierunku X.*
Tak opisane zaklęcie jest dopuszczalne bez formułki. Dopuszczone są też formy "rzuciła/a zaklęcie rozbrajające" w przypadkach zaklęć niewerbalnych (dozwolonych od lat 16 !at).
3. Podczas wszelakich pojedynków na czacie klimatycznym dozwolona liczba zaklęć w jednej wiadomości to 3, bez względu na to jakie to zaklęcia i w jaki sposób są opisane np.
"Wiedział, że ze zranioną nogą nie uda mu się odskoczyć w bok, więc wyczarował tarczę za pomocą zaklęcia Protego. (...) zaklęcie oszałamiające pomknęło w kierunku jego przeciwnika(...). Ostatkiem sił przeczołgał się za przewrócony stół i wydusił z siebie ciche 'Episkey' celująć różdżką w zakrwawioną kończynę"

4. Zaklęcie Kameleona przestaje działać kiedy osoba, która je rzuciła, użyje innego czaru. Kameleon przestaje również działać, gdy ktoś inny użyje zaklęcia Humanum Revelio.
5. Gracz Absolwent to taki, który ukończył szkołę Hogwart i pojawia się na jej terenie, będąc jedynie rezydentem lub gościem. Co za tym idzie posiada troszkę inne prawa niż uczeń Hogwartu:
a. przede wszystkim nie ciąży na nim Namiar;
b. może być studentem lub pracownikiem;
c. absolwent nie może być nauczycielem/asystentem nauczyciela
d. po uzgodnieniu sprawy z Rangowymi może zostać praktykantem/stażystą (na określony czas)
6. Na terenie zamku nie mogą przebywać postaci kanoniczne będące aurorami czy śmierciożercami (wszelakie akcje dotyczące zamku, terenów, porwań, itp. Muszą być wcześniej uzgodnione z rangowymi).
7. Twoja wypowiedź na klimacie powinna być nie krótsza niż 15 słów. Krótkie wpisy będą usuwane (przykładowo: *wszedł do ws*, itp.).
8. By zostać Animagiem, Metamorfomagiem, Wilkołakiem lub Duchem należy to zgłosić zajmującej się tą listą osobie. Szczegóły znajdziecie w dziale "Zdolności specjalne"
a. Jeśli jesteś animagiem, pamiętaj:
 animag to osoba potrafiąca przybierać postać określonego zwierzęcia (nie można zmieniać formy animagicznej),
 postać przybrać może kształt jedynie zwierzęcia niemagicznego,
 umiejętność animagii może opanować postać mająca min 16 lat.
b. Jeśli jesteś metamorfomagiem, pamiętaj:
 metamorfomag to osoba potrafiąca w dowolny sposób modyfikować swój wygląd, kiedy tylko zechce (prócz oczu),
 metamorfomagia jest zdolnością dziedziczoną.
c. Jeśli jesteś wilkołakiem, pamiętaj:
 wilkołak to osoba nie mająca wpływu na to czy i kiedy nastąpi przemiana; podczas każdej pełni księżyca dana postać przybiera formę wilka.
d. Jeśli jesteś Duchem pamiętaj:
 duch to osoba która straciła życie na czacie klimatycznym, a mimo to pozostała na ziemi,
 jako duch postać nie może czarować ani opuszczać terenów szkolnych.
Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania

Dopuszczalne skróty:
WS- Wielka Sala,
PŻ- Pokój Życzeń,
PWG- Pokój wspólny Gryfonów,
PWK- Pokój wspólny Krukonów,
PWP- Pokój wspólny Puchonów,
PWŚ- Pokój wspólny Ślizgonów,
SSz- Skrzydło Szpitalne,
WCh- Wrzeszcząca Chata,
ZL- Zakazany Las,
PZL- Polana Zakazanego Lasu.

Prawidłowy zapis posta:
Opis czynności, myśli postaci a także tego co widzi oraz co się wokół niej/ niego dzieje należy pisać w * *, Natomiast wypowiedzi postaci pomijamy. Wygląda to tak:
*Sabrina już po raz kolejny zerwała się z łóżka przed godziną 6. Zmęczona zerknęła przez okno, ciemne jeszcze błonia były całkowicie puste. Czemu się dziwić, każdy normalny jeszcze o tej porze śpi. Pomyślała oddalając się w stronę łazienki. Niefortunnie jednak uderzyła się w stopę.* Auuu! Kto tu postawił tą szafkę! *Syknęła dosyć głośno jednak nie obudziła współlokatorów.*

Co po wysłaniu wygląda tak:
Sabrina już po raz kolejny zerwała się z łóżka przed godziną 6. Zmęczona zerknęła przez okno, ciemne jeszcze błonia były całkowicie puste. Czemu się dziwić, każdy normalny jeszcze o tej porze śpi. Pomyślała oddalając się w stronę łazienki. Niefortunnie jednak uderzyła się w stopę.
- Auuu! Kto tu postawił tą szafkę!
Syknęła dosyć głośno jednak nie obudziła współlokatorów.


Tekst regulaminu zaczerpnięty z serwisu swiat-magii.pl
Edytowane przez Dyrektor dnia 2014-04-20 22:39:42
 
http://blog.quadina.pl
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
103,131 unikalne wizyty